reede, 16. mai 2014

Raul Meel- "Dialoogid lõpmatusega"

 Jõudis ka mul kätte päev, mil üle kahe aasta jälle Kumusse sattusin. Kumu oli ikka sama nagu enne, kuid näitused selles olid muutunud. Nii otsustasingi enamust neist külastada.
 Esimeseks näituseks valisin Raul Meele "Dialoogid lõpmatusega". See näitus esitab vaatajale kaasakiskuva loo Raul Meele tegevusest kunstiuuendajana aastatel 1968-1992 ja tema loomingu peasuundade arengu kokkuvõtte 1990-2014.
 Esmapilgul Kumu suurde saali sisse astudes tundus see näitus kuidagi imeliku ja mulle mitte sobivana, kuid kui saalis ringi vaatasin leidsin ma, et see näitus on täpselt nagu minule loodud. Mulle meeldis Raul Meele oskuslik värvide mäng ning see, et ühelgi tema pildil polnud midagi üle ja samas polnud ka midagi puudu. Tema looming oli esitatud lihtsalt ja arusaadavalt ning kõige selle lihtsuse kõrval olid need pildid ka silmale ilusad vaadata ning see ongi ju tavalise inimese jaoks kõige tähtsam.



Kaarjoonte Sülelus
Tušš papil


Need kolm olid mu lemmikud, sest väga lihtsate võtetega oli saavutatud midagi väga head nii silmale kui ka vaimule. Pealkirjad: Copula 8/7/7A
Akrüül lõuendil
Hommikutäht I-IV   1973
Siiditrükk paberil















Vangistus   1971
Siiditrükk paberil













Muinasjutt sinipüksikestest I-X   1972-1979
Akrüül lõuendil

 Raul Meele näitus oli kindlasti üks parimaid, kus ma käinud olen ning tema omapära ja lihtsus jäävad mulle veel pikalt meelde.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar